Πίσω Κατάλογος Επόμενο

 

"Τα παλιά επαγγέλματα"
Εργασία Τοπικής Ιστορίας - Λαογραφίας

Σχολείο: 2ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης
Τάξη: ΣΤ΄
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παπασυμεών Βέτα
Είδος: Τοπική Ιστορία - Λαογραφία


Σύντομη περιγραφή

    "Αγαπητά μου παιδιά, με χαρά μεγάλη και ικανοποίηση  είδα και φέτος τις σκέψεις σας, αλλά και τις αμφιβολίες σας για το νέο σας βιβλίο, με θέμα τα παλιά επαγγέλματα στην Θεσσαλονίκη και στην γύρω περιοχή. Είστε αξιέπαινοι τόσο για το αποτέλεσμα, όσο και για την συνεργασία μεταξύ σας. Όσοι  θα πάρουν το βιβλίο σας για να το μελετήσουν, ελπίζω να νιώσουν την ίδια ικανοποίηση με εμένα για το αποτέλεσμα.
     Στηριχτήκατε σε βιβλία που βρήκατε στην βιβλιοθήκη, γράψατε ποίημα για  κάθε επάγγελμα ξεχωριστά, ένα αφήγημα και στο τέλος  το ζωγραφίσατε με πολύ μεγάλη άνεση. Κάποιοι που είχαν την δυνατότητα «έτρεξαν» και σε ηλεκτρονικές πηγές για να βρουν πληροφορίες.
     Είδα να ξεπηδούν από τις ζωγραφιές σας ο σφουγγαράς, ο φωτογράφος, ο βιβλιοδέτης, ο λατερνατζής, ο λούστρος, ο γαλατάς, ο πεταλωτής, ο ντελάλης, ο εφημεριδοπώλης, ο καστανάς, ο παπλωματάς, ο τεχνίτης γυαλιού, ο μαρμαράς, ο φαροφύλακας. Εικόνες  μιας άλλης Ελλάδας, που όμως θα πρέπει να ξέρουμε, αφού είναι η λαϊκή κληρονομιά μας."

Νοέμβριος 2001
Παπασυμεών Βέτα, δασκάλα της ΣΤ΄ τάξης του 2ου Δημ. Σχ. Μενεμένης

 

Παρουσίαση - Περίληψη

Επιλογή του θέματος
   Το θέμα επιλέχτηκε ύστερα από συζήτηση στο μάθημα της Ιστορίας. Σκοπός της εργασίας ήταν να δειχτούν οι αλλαγές που μπορεί να υποστεί μια κοινωνία στο χρόνο, με παράδειγμα την τοπική κοινωνία, καθώς επίσης να κατανοήσουν τους παράγοντες που επιφέρουν αυτές τις αλλαγές.

Στόχοι
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την εξέλιξη των επαγγελμάτων από την ιστορική, οικονομική εξέΟ λατερνατζήςταση της περιοχής τους.
Να αναπτύξουν οι μαθητές/τριες ικανότητες όπως η αναζήτηση, η σύνθεση, η αξιολόγηση, η κριτική σκέψη.
Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την επιστημονική μέθοδο προσέγγισης των προβλημάτων και να αναπτύξουν τη συνεργασία, την  αλληλοβοήθεια, τη μεθοδικότητα.

   Χωριστήκανε σε τέσσερις ομάδες εργασίας.
Η πρώτη ομάδα εργάστηκε για τον καστανά, τον νερουλά, τον λούστρο, τον σφουγγαρά, τον ντελάλη.
Η δεύτερη ομάδα εργάστηκε για τον μπαρμπέρη ,τον  μαρμαρά, τον εφημεριδοπώλη, τον πεταλωτή, τον βιβλιοδέτη, τον λούστρο.
Η τρίτη ομάδα εργάστηκε για  τον παπλωματά, τον ομπρελά, τον γανωτή, τον φαροφύλακα, την μανταρίστρα, τον τεχνίτη γυαλιού, τον μπαλωματή.
Η τέταρτη ομάδα εργάστηκε για τον καραγκιοζοπαίχτη, τον χτίστη, τον αρκουδιάρη.
Για την συλλογή περισσότερου υλικού έγινε επίσκεψη στο Τεχνικό Μουσείο και στο Μουσείο Ύδρευσης  στην αρχή της χρονιάς.

Αξιολόγηση
    Παρά  τη δυσκολία του θέματος ,ως προς τις έννοιες, λόγω της ηλικίας των μαθητών/τριών, μπορούμε να πούμε ό,τι οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν ως ένα βαθμό. Η ενασχόληση των μαθητών με το πρόγραμμα και η υλοποίησή του ήταν μεγάλο κέρδος. Οι πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν, η αλληλοβοήθεια και οι εμπειρίες που απέκτησαν ήταν και το ζητούμενο για την υλοποίηση του προγράμματος

Κάντε κλικ στους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε δείγματα των εργασιών των ομάδων

 

Πίσω Κατάλογος Επόμενο


Αρχική Σελίδα Περιεχόμενα