Πίσω Κατάλογος Επόμενο

 

"Διαπροσωπικές σχέσεις και ψυχική υγεία"

Αγωγή Υγείας

Σχ. έτος:  2002-2003 

τάξη: Β΄2 - Β΄3

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελένη Βλάχου - Γεωργάκη Σοφία

Σύντομη περιγραφή

Σκοποί

Οι σκοποί του προγράμματος Αγωγής Ψυχικής Υγείας είναι να μπορέσουν τα παιδιά:Οι εργασίες των παιδιών

κουκκίδα

να σκέφτονται κριτικά

κουκκίδα

να είναι αυτάρκη

κουκκίδα

να μην παρασύρονται, να επιβάλλονται στον εαυτό τους

κουκκίδα

να κάνουν επιλογές με ηθικά κριτήρια

κουκκίδα

να έχουν ξεκάθαρες αξίες και συμπεριφορές

κουκκίδα

να επικοινωνούν επαρκώς και να συνεργάζονται αρμονικά

κουκκίδα

να δημιουργούν και να διατηρούν καλές σχέσεις

κουκκίδα

να έχουν έναν υγιή τρόπο ζωής και να ζουν με ασφάλεια.

 

Εκπαιδευτικό υλικό

Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του Κ.Ε.Θ.Ε.Α με τίτλο "Δεξιότητες για παιδιά του δημοτικού". Αποτελείται από 33 διδακτικές κάρτες. Από αυτές πραγματευτήκαμε τις πρώτες 16 κάρτες.

 

Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος φάνηκε ότι τα παιδιά:

κουκκίδα

συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία στις περισσότερες δραστηριότητες δημιουργώντας έργα ατομικά, ανά ζεύγη ή σε ομάδες (ζωγραφιές, κολλάζ, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, ιστορίες, ποιήματα)

κουκκίδα

ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή τους, καθώς διαπίστωσαν πόσο μοναδικά και ξεχωριστά άτομα είναι

κουκκίδα

αναπτύχθηκε μεταξύ τους πνεύμα  συνεργασίας μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας

κουκκίδα

βελτιώθηκαν οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών /τριών, αλλά και μεταξύ της δασκάλας και των μαθητών/τριών

κουκκίδα

μπορούν ως ένα βαθμό να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να αντιμετωπίζουν τις συγκρούσεις τους με σύμπνοια και κατανόηση, με τεχνικές επίλυσης διαφωνιών που ανακάλυψαν

κουκκίδα

μπορούν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα ως ένα βαθμό και ότι είναι έτοιμα να στηρίξουν, όσο μπορούν, άτομα που χρειάζονται βοήθεια.

 

Συμπεράσματα - Παρατηρήσεις

  1. Το εκπαιδευτικό υλικό  αποδείχθηκε πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των δασκάλων.

  2. Οι δραστηριότητες είναι πολλές σε κάθε διδακτική κάρτα δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής των καταλληλότερων.

  3. Το πρόγραμμα παρέχει την δυνατότητα εφαρμογής και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού με παιγνιώδεις δραστηριότητες κυρίως και με χαμηλότερες προσδοκίες από τα παιδιά.

  4. Οι φορείς με τους οποίους συνεργαστήκαμε (Γραφείο Αγωγής Υγείας & Δίκτυο Άλφα) στήριξαν  σημαντικά  την προσπάθειά μας στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

  5. Οι μηνιαίες συναντήσεις στο Δίκτυο Άλφα λειτούργησαν πάρα πολύ ενισχυτικά και εποικοδομητικά.

  6. Το πρόγραμμα ξεκίνησε να εφαρμόζεται το τελευταίο δίωρο της Παρασκευής. Παρατηρήθηκε όμως κόπωση και ανησυχία στα παιδιά, γι΄ αυτό μετατέθηκε στο πρώτο δίωρο. Η αλλαγή αυτή βοήθησε πολύ.

  7. Οι γονείς φάνηκε ότι στήριξαν την προσπάθεια των εκπ/κών. Δεν παρατηρήθηκε αρνητική αντίδραση παρά μόνο θετικά σχόλια για τη βελτίωση της συμπεριφοράς των παιδιών.

  8. Τα παιδιά βρήκαν το μάθημα εξαιρετικά ενδιαφέρον. Όλες σχεδόν οι δραστηριότητες άρεσαν πολύ. Είπαν πως μέσα από το πρόγραμμα γνώρισαν καλύτερα τον εαυτό τους, τους συμμαθητές τους, την κυρία τους, τους ξεχωριστούς τους ανθρώπους και θα ήθελαν να μην τελείωνε ποτέ, να ξανακάνουν του χρόνου, για να έχουν ένα λόγο για να βιάζονται να έρθουν στο σχολείο την Παρασκευή.

Κατά την άποψή μας, θα είναι πολύ σημαντικό να εφαρμόζεται το πρόγραμμα αυτό σε όλα τα σχολεία και σε όλες τις τάξεις, γιατί αναπτύσσει την αυτοεκτίμηση, τη συναισθηματική ασφάλεια, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την ανοχή. Όλα αυτά δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την πολυπόθητη ισορροπία και αρμονία στη σχέση με τον εαυτό τους και τους άλλους, πράγματα που αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τη σωστή και έγκαιρη πρόληψη κατά των οποιωνδήποτε εξαρτήσεων.

Το πρόγραμμα αυτό παρουσιάστηκε στις εκδηλώσεις που έγιναν στο σχολείο μας στις 11 Ιουνίου 2003.
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Κάντε
κλικ εδώ για να δείτε την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση

 

Πίσω Κατάλογος Επόμενο


Αρχική Σελίδα Περιεχόμενα