Πίσω Κατάλογος

 

"Μαθαίνω για τον Αξιό" - (Οι εργασίες της Γ΄1 τάξης)

Σχ. Έτος 2001-2002

Τάξη: Γ΄1
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βλάχου Ελένη

Σύντομη περιγραφή

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (για όλες τις τάξεις)

ΣΚΟΠΟΙ

ΦΑΣΕΙΣ

Να καλλιεργηθεί στα παιδιά η οικολογική συνείδηση.

Να προσεγγίζουν κριτικά τα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Να αναγνωρίζουν την αξία του εθελοντισμού.

Να εξοικειωθούν με μεθόδους επίλυσης προβλημάτων.

Αξιολόγηση της υπάρχουσας γνώσης και στάσης των παιδιών.

Ευαισθητοποίηση.

Μετακίνηση στο πεδίο μελέτης για παρατήρηση (20-2-2002)

Δραστηριότητες στην τάξη

Ανάλυση – επεξεργασία – ταξινόμηση δεδομένων – σύνθεση.

Τελική εκδήλωση και έκθεση των έργων των παιδιών.

Αξιολόγηση των νέων γνώσεων και στάσεων των παιδιών.

ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ

Λαμβάνουμε υπόψη την ηλικία, το γνωστικό τους επίπεδο και επιλέγουμε τους ειδικούς στόχους που θέλουμε να κατακτήσουμε μέσω του προγράμματος. Είναι καλύτερο η προσέγγιση στο θέμα να γίνεται ολιστικά κατά το δυνατό.

Α΄ &  Β΄  ΤΑΞΕΙΣ

Γ΄  &  Δ΄  ΤΑΞΕΙΣ

Ε΄  &   ΣΤ΄  ΤΑΞΕΙΣ

Στις μικρές τάξεις η προσέγγιση γίνεται αισθησιοκινητικά, δηλαδή με τη συμμετοχή των αισθήσεων τους με παιχνίδια, ζωγραφική, θεατρικά παιχνίδια, κ. ά.

Η ευαισθητοποίηση μπορεί να γίνει με προβολή βιντεοκασέτας για τον Αξιό, με εικόνες, με άρθρα εφημερίδων,  με μαθήματα από τη Μελέτη Περιβάλλοντος, με κάποιο μάθημα Γλώσσας ή από το Ανθολόγιο, κ. ά.

Γενικά προσφέρεται η πανίδα και η χλωρίδα. Μπορούν να γίνουν περιβαλλοντικά παιχνίδια κ.ά.

Στις μεσαίες τάξεις, καθορίζοντας τους ειδικούς στόχους, μπορούμε να κινηθούμε στα πλαίσια της καλλιέργειας του προφορικού και του γραπτού λόγου.

Με αφόρμηση από προβολή βίντεο, άρθρο εφημερίδας, φωτογραφίας, ή ακόμα από τη Μελέτη Περιβάλλοντος, τα παιδιά προσεγγίζουν κατά το δυνατόν ολιστικά το θέμα.

Γλωσσάρι του Αξιού – Λέξεις κλειδιά, αφορμή για ποιήματα, ιστορίες, σταυρόλεξα, γελοιογραφίες κ.ά.

Στις μεγάλες τάξεις μπορεί να γίνει ανάλυση σε βάθος με ολιστική προσέγγιση σε ό,τι διεγείρει το ενδιαφέρον των παιδιών. Καλλιέργεια του επικοινωνιακού λόγου.

Ερωτηματολόγιο στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος με βάση τους σκοπούς για πληρέστερη αξιολόγηση του προγράμματος.

Ερωδιοί

ΠΡΟΣΟΧΗ: Βοηθά πολύ να καθορίσουμε τους επιμέρους στόχους και να θέσουμε χρονικά πλαίσια για τις εργασίες και τις δραστηριότητές μας.

ΠΩΣ ΕΡΓΑΣΤΗΚΕ Η  Γ΄1 ΤΑΞΗ

Στην εξόρμησή μας στον Αξιό, με τη ενεργή συμμετοχή εθελοντών της Περιβαλλοντικής Ομάδας Εθελοντικής Εργασίας Θεσσαλονίκης, επισκεφθήκαμε πρώτα το Κέντρο Πληροφόρησης Χαλάστρας και μετά τον υγρότοπο. Φωτογραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση. Τοποθετήσαμε κόκκινες ξύλινες ταμπέλες όπου βρήκαμε κάτι αταίριαστο στο περιβάλλον και πράσινες ταμπέλες σε ό,τι βρήκαμε φιλικό στο περιβάλλον. Παίξαμε περιβαλλοντικά παιχνίδια και καταγράψαμε ό,τι παρατηρήσαμε.

Στο σχολείο υπήρχε αρκετό εποπτικό υλικό για τη χλωρίδα και την πανίδα του Αξιού. Αφού το μελετήσαμε, στη συνέχεια με τη βοήθεια των καλών και ευγενικών εθελοντριών, της Ρασέλ και της Τράουντε, δημιουργήσαμε …

Φέραμε από το σπίτι  μερικά σκουπίδια στην τάξη και τα χωρίσαμε ανάλογα με το υλικό τους (αλουμίνιο, γυαλί, πλαστικό, χαρτί), για να τα δώσουμε για ανακύκλωση. Με το χαρτί που συγκεντρώσαμε μπορέσαμε να κάνουμε ανακύκλωση και να ξαναφτιάξουμε χαρτί. Με κομμάτια εφημερίδας και γλουτολίνη, που τα κολλήσαμε πάνω σε μπαλόνια, φτιάξαμε όμορφα πουλιά, ερπετά και θηλαστικά του Αξιού.

Μια ακόμη δραστηριότητά μας ήταν να γράψουμε με τη βοήθεια της φαντασίας μας ιστοριούλες, ακροστιχίδες, σταυρόλεξα και να σχεδιάσουμε επιτραπέζια παιχνίδια με μηνύματα οικολογικά που θα μπορούμε να τα παίζουμε με τους φίλους μας.

κάντε κλικ, για να δείτε δείγματα των εργασιών των παιδιών

σταυρόλεξο επιτραπέζιο ακροστιχίδα

Στο τέλος οργανώσαμε μια εκδήλωση όπου εκθέσαμε τα έργα μας και παρουσιάσαμε στα άλλα παιδιά και στους γονείς το θεατρικό σκετς με τίτλο «Η ανακύκλωση» με τη συμμετοχή όλων των παιδιών της τάξης.

Από τη θεατρική παράσταση "Ανακύκλωση" Από τη θεατρική παράσταση "Ανακύκλωση"

"Ανακύκλωση"


Αρχική Σελίδα Περιεχόμενα