7 Απρ 2025
Μαθηματικά και παιχνίδι
Λίγος καιρός έμεινε για τον μεγάλο αγώνα, o οποίος θα γίνει μετά τις διακοπές του Πάσχα!
Τα παιδιά κάνουν πολλές προσπάθειες να εμπεδώσουν όλες τις προπαίδειες από το μηδέν έως το έντεκα. Έτσι συμφωνήσαμε. Με αυτές θα διαγωνιστούμε.
Ασκήσεις πάνε κι έρχονται μέσα στην τάξη με γινόμενα και αποτελέσματα 2×6 =…. , 8×7=… , ασκήσεις στο τετράδιο, ασκήσεις στο βιβλίο…. Μα η πιο αγαπημένη “άσκηση” είναι αυτή που συνδέεται με το παιχνίδι !
Κάθε μέρα σχεδόν παίζουμε “Γωνιές”. Έτσι ονομάζουμε το παιχνίδι , που παίζουμε μέσα στην τάξη. Σηκώνονται τέσσερα παιδιά από τις θέσεις μας και κατευθύνονται σε μια από τις τέσσερις γωνίες της αίθουσας. Η δασκάλα ή κάποιο παιδί από αυτά που κάθονται εκφωνεί κάποιο γινόμενο μιας προπαίδειας. Όποιος προλάβει να απαντήσει σωστά μετακινείται προς την επόμενη γωνία με τη φορά των δεικτών του ρολογιού. Όποιο παιδί φτάσει πρώτο στη γωνιά από την οποία ξεκίνησε είναι νικητής του συγκεκριμένου γύρου. Το παιχνίδι συνεχίζεται με άλλες τετράδες. Στο τέλος οι νικητές παίζουν μεταξύ τους, για να βγει ο τελικός νικητής.
Έτσι θα συναγωνιστούμε μεταξύ μας τα παιδιά των Γ΄ τάξεων των δύο συστεγαζόμενων σχολείων, μετά το Πάσχα !
Τώρα επιβάλλεται προπόνηση!
Βέβαια το ιδανικό μέρος θα ήταν το γυμναστήριο. Εκεί είναι ο ιδανικός χώρος να προπονηθεί κανείς. Σίγουρα χρειαζόμαστε και τη συναίνεση των γυμναστών, την οποία παίρνουμε με ενθουσιασμό! Ο αριθμός των προπονητών αυξάνει !!!Τώρα πια συμπεριλαμβάνονται στους προπονητές της προπαίδειας και οι δύο γυμναστές των συστεγαζόμενων σχολείων. Αυτοί θα οργανώσουν και θα ρυθμίσουν τη σκυταλοδρομία μας.
Ναι !!!! Θα τρέχουμε … Θα τρέχουμε να βρίσκουμε το σωστό αποτέλεσμα γινομένων που θα εκφωνεί η δασκάλα. Η προπόνηση μεταμορφώνεται. Αλλάζει πεδίο δράσης. Μπαίνουν καινούριοι κανόνες. Εφευρίσκουμε καινούριο παιχνίδι. Η χαρά είναι απερίγραπτη!!! Γρήγορα οι γυμναστές μας οργανώνουν σε δύο μεγάλες ανάμεικτες ομάδες αγοριών και κοριτσιών . Μπαίνουμε στη σειρά ο ένας δίπλα στον άλλον. Έχουμε πιάσει με το πλήθος μας τη γραμμή που χωρίζει το γήπεδο του μπάσκετ στη μέση.
Απέναντί μας βρίσκονται χάρτινες καρτέλες , οι οποίες φτιάχτηκαν από κάποιο χαρτί που διπλώθηκε στη μέση. Μοιάζει με στέγη σπιτιού. Εμείς στην αρχή βλέπουμε το μπροστινό μέρος . Διακρίνουμε πως είναι τα αποτελέσματα των γινομένων της προπαίδειας του οχτώ. Αρχικά θα παίξουμε με αυτή την όψη. Η δασκάλα θα εκφωνεί γινόμενα της προπαίδειας του 8 κι εμείς θα πρέπει γρήγορα να τρέχουμε στο σωστό αποτέλεσμα.
Τρέχουμε δυο δυο, μετά από το παράγγελμα του γυμναστή. Δεν είναι τόσο εύκολο. Καθώς τρέχουμε σκεφτόμαστε ποιο να είναι άραγε το σωστό αποτέλεσμα. Μόλις φτάνουμε σε κάποιο καρτελάκι συναντάμε από πίσω δυο δασκάλες. Η μία είναι η γυμνάστρια . Όταν βρισκόμαστε στο σωστό αποτέλεσμα κερδίζουμε ένα χρωματιστό κορδονάκι. Πρέπει να βρεις το σωστό αποτέλεσμα αλλά και να τρέξεις πιο γρήγορα από τον συναγωνιστή σου για να κερδίσει η ομάδα σου ένα κορδονάκι. Το κορδονάκι μας δίνεται στο χέρι. Εμείς το πηγαίνουμε σε ένα σημείο που έχει οριστεί για την κάθε ομάδα. Ένας κύκλος (χούλα χουπ) συγκεντρώνει για την κάθε ομάδα τα κορδονάκια.
Το παιχνίδι ξεκινάει με ένα σφύριγμα της γυμνάστριας . Τι αγωνία ! Τι χαρά! Τα πρώτα κορδονάκια μπαίνουν στους κύκλους. Σύντομα περνούν όλα τα παιδιά από την αφετηρία. Οι γυμνάστρια κάνει την καταμέτρηση των κορδονιών και αποκαλύπτει τον νικητή του πρώτου γύρου.
Έρχεται η ώρα της δεύτερης αναμέτρησης. Η γυμνάστρια και μια δασκάλα γυρνούν από την άλλη πλευρά τα χαρτόνια – στέγες . Τώρα βλέπουμε την άλλη όψη. Γινόμενα της προπαίδειας του 8 απλώνονται μπροστά μας. Μπαίνουμε σε πιο δύσκολη πίστα!!! Η δασκάλα εκφωνεί το αποτέλεσμα ενός γινομένου πχ 24 . Εμείς πρέπει να τρέξουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε στο γινόμενο 3×8 .Ο πιο γρήγορος παίχτης κερδίζει το κορδονάκι. Τα παιδιά δυσκολεύονται περισσότερο σε αυτό τον γύρο. Κάποια τρέχουν σε δύο ή τρία γινόμενα χωρίς να βρίσκουν το σωστό. Τα υπόλοιπα παιδιά ζητωκραυγάζουν όταν τελικά μετά από πολλές προσπάθειες κερδίζουν το κορδόνι. Κι αυτό το παιχνίδι τελειώνει… το κουδούνι χτυπά . Όλοι φεύγουν από το γήπεδο με κόκκινα μάγουλα και την καρδιά να χτυπά γρήγορα. Η χαρά είναι έκδηλη στα χαμόγελα των περισσότερων παιδιών. Τελικά μπορεί να είναι τόσο ευχάριστη η προπόνηση στην προπαίδεια; Μάλλον ναι, εφόσον περικλείει γυμναστήριο , γυμναστές τρέξιμο και παιχνίδι …
Περιμένουμε πώς και πώς το μεγάλο διαγωνισμό μετά τις διακοπές του Πάσχα. Άλλωστε τίποτα δεν μπορεί να μας φοβίσει , μετά από τέτοια προπόνηση …
8 Μάι 2025
Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ τάξης
Η Μεσογειακή Διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε
Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης στις 7 Μαΐου, στο πρόγραμμα των “Μικρών Ηρώων”: «Μεσογειακή διατροφή-είμαστε ό,τι τρώμε», μελετήσαμε τη Μεσογειακή Διατροφή, έναν από τους πιο υγιεινούς τρόπους διατροφής στον κόσμο. Η Μεσογειακή Διατροφή βασίζεται κυρίως στην κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, δημητριακών ολικής άλεσης, ελαιόλαδου και ψαριών. Το κόκκινο κρέας καταναλώνεται σπάνια και τα γλυκά περιορίζονται σημαντικά.
Μάθαμε ότι αυτός ο τρόπος διατροφής όχι μόνο προστατεύει την καρδιά και μειώνει τον κίνδυνο πολλών ασθενειών, αλλά συνδέεται και με την παράδοση, την οικογενειακή ζωή και την τοπική παραγωγή. Η παρασκευή φαγητού με αγνά, τοπικά υλικά και το οικογενειακό τραπέζι είναι βασικά στοιχεία της μεσογειακής κουλτούρας. Ακόμη μάθαμε ότι είναι σημαντικό να τρώμε με μέτρο, να απολαμβάνουμε το φαγητό με παρέα και να αγαπάμε το σώμα μας.
Η Μεσογειακή Διατροφή δεν είναι απλώς ένα διαιτολόγιο, αλλά ένας τρόπος ζωής που αξίζει να διατηρήσουμε και να μεταδώσουμε στις οικογένειές μας!
Από 11o Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου • Δραστηριότητες, Επισκέψεις, Μαθητικές σελίδες • 0 • Tags: διατροφή, μαθητικές σελίδες