|
|
|
|
Κυκλοφοριακή Αγωγή |
Σχ. έτος: 2005-2006 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
τάξη: ΣΤ΄1 - ΣΤ΄2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Αγατσιώτης Ξενοφών - Γεωργάκη Σοφία |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σύντομη περιγραφή |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε στις δραστηριότητες του προγράμματος |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Πώς ξεκίνησε Τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής ξεκίνησαν στην τάξη μας τον Οκτώβριο του 2005. Όλα άρχισαν με την εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης στα σχολεία και την ελευθερία επιλογής προγράμματος που μπορούσαμε πλέον να έχουμε. Μετά από συζήτηση με τα παιδιά, αυτά εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για αρκετά γνωστικά αντικείμενα όπως η κυκλοφοριακή αγωγή, η διατροφή, το περιβάλλον, η ανακύκλωση, η τηλεόραση κ.ά. Τελικά και μετά από ψηφοφορία επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το παραπάνω θέμα.
Έναρξη Ξεκινήσαμε δίνοντας στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο διερεύνησης στάσεων, γνώσεων, αντιλήψεων και συμπεριφορών σχετικές με το θέμα μας. Θέλαμε να διερευνήσουμε ποιες είναι οι προϋπάρχουσες γνώσεις , αν και τι είδους υπόβαθρο υπάρχει και πώς συμπεριφέρονται τα παιδιά ως πεζοί, ως επιβάτες, ως ποδηλάτες. Από τα ερωτηματολόγιο διαπιστώσαμε πως οι γνώσεις των παιδιών ήταν ελάχιστες και οι συμπεριφορές που υιοθετούσαν μέχρι εκείνη τη στιγμή προέρχονταν από όσα τους είχαν πει οι γονείς τους οι οποίοι πολλές φορές, κατ’ ομολογία των παιδιών, δεν τηρούσαν τους βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας (όριο ταχύτητας, φανάρια κλπ). Ξεκινήσαμε λοιπόν με καθόλου ή έστω ελάχιστες γνώσεις.
Δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν στο πρόγραμμα Περαιτέρω δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν εκτός των προβλεπόμενων του υλικού «Ο δρόμος κι εγώ» (που μας χορηγήθηκε από το γραφείο Αγωγής Υγείας) ήταν :
Αξιολόγηση μαθητών Το πρόγραμμα εξελίχτηκε ομαλά και ικανοποιητικά αφού ανταποκρίνονταν στην επιθυμία των ίδιων των παιδιών όπως αυτά δήλωσαν σε σχετική ερώτηση στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Από τις επιμέρους αξιολογήσεις των ενοτήτων προκύπτει ότι: Το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τους και μάλιστα τις περισσότερες φορές τις ξεπερνούσε καθώς “ακούγανε και συνδυάζανε πράγματα που πριν δεν είχαν σκεφτεί πώς μπορεί να συνδέονται” (π.χ. καιρικές συνθήκες – κυκλοφορία στους δρόμους) Οι δραστηριότητες στο τετράδιο του μαθητή ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και τα περισσότερα παιδιά προχωρούσαν παρακάτω για να δουν την συνέχεια Η βιντεοταινία με τον Γους εκτός από ευχαρίστηση ήταν και πολύ εκπαιδευτική. Έτσι με παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά πολύ γρήγορα απαντούσαν ΣΩΣΤΑ!! στις ερωτήσεις της βιντεοταινίας. Συγκεκριμένα τα παιδιά είπαν:
Αξιολόγηση προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς α) Ως προς το υλικό: Το υλικό, αν και έχει δημιουργηθεί για την γαλλική πραγματικότητα, είναι άριστο μπροστά στην ανυπαρξία αντίστοιχων ελληνικών εντύπων και ως προς το πλήρες περιεχόμενο (έντυπο για δάσκαλο/μαθητή/αφίσα/ταινία) και ως προς την αισθητική του (χρώματα/εικονογράφηση) Ο εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα να επιλέγει τις δραστηριότητες που θέλει, ανάλογα με τον σκοπό που ο ίδιος θέτει, να το τροποποιήσει και να κινηθεί μέσα σε «ασφαλή» πλαίσια β) Ως προς τις δραστηριότητες:
γ) Ως προς την εφαρμογή: Δυστυχώς η μία ώρα ευέλικτης ζώνης στην Στ’ τάξη δεν επαρκεί για να ολοκληρωθεί μια ενότητα με όλες τις προτεινόμενες δραστηριότητες και την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων στο τετράδιο του μαθητή. Έτσι την επόμενη ώρα της αισθητικής αγωγής ολοκληρώναμε τις δραστηριότητες ή τις κατασκευές που επιλέγαμε για κάθε ενότητα. δ) Ως προς τη συνεργασία με άλλους φορείς:
Συνοπτικά θα λέγαμε πως η εφαρμογή προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής είναι μάθημα ζωής κυριολεκτικά. Τα παιδιά όταν έρχονται στο σχολείο φυσικά και ξέρουν να περπατούν, να κάνουν ποδήλατο, να κάθονται στο αυτοκίνητο. Τα προγράμματα αυτά παρέχουν τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν ΣΩΣΤΑ και από πολύ νωρίς να μετακινούνται με ΑΣΦΑΛΕΙΑ!! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε στις δραστηριότητες του προγράμματος |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Στην ενότητα Εκπαιδευτικό υλικό > Συνθετικές Εργασίες μπορείτε να βρείτε το σύνολο των δραστηριοτήτων, ερωτηματολόγια και αξιολόγηση του προγράμματος σε μορφή Word. |