|
|
|
|
"Σεξουαλική Αγωγή και διαφυλικές σχέσεις" |
Αγωγή Υγείας |
Σχ. έτος: 2009-2010 |
|||||||
Τάξεις: ΣΤ1 & ΣΤ2 |
|||||||||
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αγατσιώτης Ξενοφών, Γεωργάκη Σοφία |
|||||||||
[ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ] |
|||||||||
Σύντομη περιγραφή |
|||||||||
1η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΠΟΥ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ
2η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ
- ΔΟΥΛΕΥΩ ΣΑΝ ΟΜΑΔΑ
Προετοιμασία Σκεφτείτε πράγματα που κάνετε στο σχολείο μόνοι σας και άλλα με συνεργασία. Τα παιδιά απαντούν (γράφουμε, διαβάζουμε μόνοι, ζωγραφίζουμε με παρέα ή μόνοι, στη γυμναστική άλλες ασκήσεις τις κάνουμε μόνοι και άλλες σε συνεργασία). Δραστηριότητα Καθόμαστε σε κύκλο και ρωτάμε ποια πράγματα κάνει καθένας μόνος του και ποια σε συνεργασία. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της συνεργασίας; Από την καταγραφή των απαντήσεων προκύπτει ότι:
3η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΕΓΩ ΕΝΑΣ
ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Έναρξη
Λένε όλα τα παιδιά ένα θετικό επίθετο από
το αρχικό γράμμα του ονόματός τους πχ Έφη- ευγενική κλπ.
Τοποθετούμε τα ατομικά λουλούδια στον
πίνακα της τάξης και το κάθε παιδί διαβάζει αν θέλει αυτά που έγραψε
για τον εαυτό του. Στο τέλος καθόμαστε πάλι στον κύκλο και συζητάμε. 4η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δραστηριότητα Τα ζευγάρια συζητάνε και εντοπίζουνε τρεις διαφορές και τρία κοινά στοιχεία που έχουνε μεταξύ τους. Τα λουλούδια που κατασκεύασαν κατά την προηγούμενη ενότητα βοηθούν στο να εντοπιστούν εύκολα οι ομοιότητες και οι διαφορές τους. Καταγράφουνε τις απαντήσεις τους πάνω σε ένα χαρτί.
Ανακαλύπτουν πως ενώ στην αρχή δεν
πίστευαν πως έχουν κοινά με κάποιους συμμαθητές τους, βρήκαν και
μάλιστα περισσότερα από όσα τους είχαν ζητηθεί. Γιατί υπάρχουν προβλήματα μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών ομάδων; (Γιατί φοβάται ο ένας τον άλλο, γιατί δεν γνωρίζονται). Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε; (Να μάθουμε να αποδεχόμαστε το διαφορετικό, να σεβόμαστε, να κατανοούμε τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους ανθρώπους). Πώς μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα ο ένας με τον άλλο; Με αποδοχή και σεβασμό 5η ΕΝΟΤΗΤΑΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ;
Στόχοι
Προεργασία Τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη φιλία; Οι απαντήσεις δημιουργούν το γλωσσάρι της φιλίας με τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του καλου/καλής φίλου/ φίλης.
Αγάπη, στοργή, αγκαλιά, φιλί,
εκτίμηση, σεβασμός,, εμπιστοσύνη, εχεμύθεια, πίστη, αφοσίωση,
συγγνώμη, ενδιαφέρον. Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τους/τις φίλους/ες τους. Γιατί είναι σημαντικοί οι φίλοι; Πότε χρειαζόμαστε φίλους; Είναι οι μεγάλοι και τα ζώα φίλοι; Τα παιδιά απαντούν πως χρειαζόμαστε φίλους για να παίζουμε και εστιάζουν τη φιλία στο παιχνίδι. Εξηγούμε πως χρειαζόμαστε φίλους όταν έχουμε ένα πρόβλημα και θέλουμε κάποιον να μας βοηθήσει ή έστω να μας ακούσει, αλλά και όταν θέλουμε να μοιραστούμε την χαρά μας. Στον πίνακα έχουμε γράψει ένα λεξιλόγιο για τη φιλία (ευγενικός, γενναιόδωρος, στοργικός, υποστήριξη, εξυπηρετικός, παίζει μαζί μου, με καταλαβαίνει, ειλικρινής, πιστός, πάντα κοντά μου).
Δραστηριότητα 2
Τα παιδιά δημιουργούν τη συνταγή της
φιλίας με τα συστατικά που είναι απαραίτητα όπως η αποδοχή, η αγάπη η
κατανόηση, ο σεβασμός κλπ. Οι ζωγραφιές τους τοποθετούνται στον πίνακα
ανακοινώσεων της τάξης. 6η ΕΝΟΤΗΤΑΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΩΝΙΩΝ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ
Στόχοι
Δραστηριότητα 1
- Τι όμορφη μέρα που είναι ! Τα παιδιά ξεκινούν ευγενικά αυτό το διάλογο, διαφωνούν, τσακώνονται, αλλάζει ο τόνος και το ύψος της φωνής. Δεν αγγίζει ο ένας τον άλλο. Σταδιακά χαμηλώνουν τους τόνους και επιστρέφουν στο κανονικό.
Ποιες είναι οι συχνότερες αιτίες που μαλώνουμε; Μας παίρνουν τα πράγματα, με πειράζουν, με κοροϊδεύουν, δεν με παίζουν, με κατηγορούν άδικα. Υπάρχει τρόπος να επιλύσουμε ειρηνικά τη διαφωνία; Δείχνουμε το φανάρι σαν ένα απλό τρόπο για να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας να σταματάμε πριν φωνάξουμε, χτυπήσουμε, κλοτσήσουμε.
Τα παιδιά διασκεδάζουν με το φιδάκι της καλής συμπεριφοράς. Το γνωστό παιχνίδι που επαινεί τη θετική αντίδραση και αποθαρρύνει την αρνητική. |
|||||||||
[ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ] |