Πίσω Κατάλογος Επόμενο

 

"Πηλός, κοχύλια κι όνειρα..."

Σχ. έτος 2007-2008

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Άριστη:

Αγατσιώτης Ξενοφών, Σαλονικίδης Γιάννης

Πολύ καλή:

τάξεις:

Μέτρια:

Δ1΄- Δ΄2

Χμ...:

Αξιολόγηση:

Μην πάτε!:


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ


Την Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2008 επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα μουσειακής αγωγής "Πηλός, κοχύλια κι όνειρα...".

 Το πρόγραμμα «ΠΗΛΟΣ, ΚΟΧΥΛΙΑ ΚΙ ΟΝΕΙΡΑ…», που απευθύνεται σε μαθητές/ριες Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού, στοχεύει στην απόκτηση μιας θεατρικής αισθητικής εμπειρίας από τους μαθητές στη συνάντησή τους με τα προϊόντα του πολιτισμού. Εκμεταλλεύεται τη σχολική διδακτέα ύλη της Ιστορίας για την Γ΄ Δημοτικού. Προσαρμόζεται στο εκθεσιακό υλικό του Μουσείου και το χρησιμοποιεί ως θεματικό πλαίσιο για την έναρξη και εξέλιξη της μαθησιακής διαδικασίας.

Στους στόχους του προγράμματος συγκαταλέγεται η άμεση επαφή με το πρωτογενές αρχαιολογικό υλικό, όπως αυτό παρουσιάζεται μέσα από την εκθεσιακή ενότητα του Μουσείου με τον τίτλο «η ζωή στην προϊστορική Μακεδονία», ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν μουσειακή εμπειρία και τη χαρά της εικαστικής προσέγγισης πολιτισμικών στοιχείων του παρελθόντος.

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται στην αίθουσα των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Α.Μ.Θ. για μία περίπου ώρα (60 λεπτά). Κάθε φορά, απευθύνεται σε ένα μόνο σχολικό τμήμα (20-30 παιδιά). Συμμετέχουν σχολεία που εποπτεύονται από τις Διευθύνσεις Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Προσφέρεται από το Αρχαιολογικό Μουσείο χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους μαθητές.

Περιλαμβάνει δεκάλεπτη περιήγηση στην έκθεση «η ζωή στην προϊστορική Μακεδονία» και ακολουθεί μετά μια σύντομη θεατρική παράσταση και ένα εργαστήρι θεατρικής αγωγής. Οι μικροί επισκέπτες παρακολουθούν στην αρχή ως θεατές την αναπαράσταση των δραστηριοτήτων μιας κοπέλας και ενός νέου, ενώ κατόπιν συνεργούν και οι ίδιοι στα δρώμενα, αποκομίζοντας βιωματικά πληροφορίες για την καθημερινή ζωή στην προϊστορική Μακεδονία. Τα παιδιά συμμετέχουν σε θεατρικούς ρόλους και συναντούν ‘‘προϊστορικούς’’ αγγειοπλάστες, ψαράδες, εμπόρους και κυνηγούς.

Στους εκπαιδευτικούς προσφέρεται έντυπο φυλλάδιο με γενικές πληροφορίες για το πρόγραμμα, ενώ στη διάρκεια του προγράμματος χρησιμοποιείται επικουρικά εποπτικό υλικό, όπως αντίγραφα αγγείων και ειδωλίων, εικόνες, σχέδια κ.ά., καθώς και βοηθητικό υλικό (ενδύματα, κοσμήματα, μάσκες), χρήσιμο στις θεατρικές αναπαραστάσεις του συγκεκριμένου προγράμματος.

Επειδή στα παιδιά δίνεται η ελευθερία, να δουν, να παίξουν, να μιμηθούν, να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα, η διδακτική διαδικασία μέσα στο Μουσείο μεταστοιχειώνεται σε μαθησιακή καλλιέργεια και εξοικείωση με το αρχαιολογικό υλικό.

Οι εντυπώσεις των μαθητών/ριών μας ήταν εξαιρετικές και προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε κάθε σχολείο τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα.

Υπεύθυνος προγράμματος: Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, Αρχαιολόγος/θεατρολόγος, Προϊσταμένη Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης
τηλ. 2310830538
fax 2310887868
e-mail amth@culture.gr 

 



Αρχική Σελίδα Περιεχόμενα