Prev
 

 

Η τάξη υποδοχής σταμάτησε τη λειτουργία της τη σχολική χρονιά 2004-2005, λόγω διακοπής του προγράμματος
Τα κείμενα παραμένουν για ιστορικούς λόγους

 

Τάξη Υποδοχής τσιγγανοπαίδων του οικισμού "Αγία Σοφία"

        Η τάξη υποδοχής (Τ.Υ.) τσιγγανοπαίδων λειτούργησε για πρώτη φορά στο 11ο Δημοτικό Σχολείο τη σχολική χρονιά 2000-2001.

        Αποτελεί μέρος του προγράμματος «Εκπαιδευτική Ένταξη Τσιγγανοπαίδων» που υλοποιείται από  το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων[1], με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Παιδαγωγικής  Α. Ε. Γκότοβο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων. Χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα  Εκπαίδευσης & Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.) με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η οικονομική διαχείριση γίνεται αποκλειστικά από τα όργανα διαχείρισης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Επιτροπή Ερευνών).

Στόχοι του Προγράμματος
Η μαζική προσέλευση και συστηματική φοίτηση των Τσιγγανοπαίδων στα σχολεία υποχρεωτικής φοίτησης.
Η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών μάθησης και κοινωνικής ένταξης στους τσιγγανόπαιδες.
Η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού (διδακτικό προσωπικό Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι, διοικητικό προσωπικό).
Η προώθηση της κοινωνικής μάθησης για όλους τους μαθητές.
Η καταπολέμηση βαθιά ριζωμένων και ανθεκτικών μέσα στο χρόνο προκαταλήψεων και δοξασιών γύρω από τους Τσιγγάνους. 

Οργάνωση
        Με την εγγραφή των μαθητών-τριών του οικισμού Αγίας Σοφίας στο σχολείο μας ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη δημιουργία συνθηκών συνεχούς φοίτησης και αγάπης προς το σχολείο. Για την επίτευξη του στόχου αυτού σημαντικός ήταν ο ρόλος των συνεργατών του προγράμματος στη Θεσσαλονίκη.

        Έγινε η κατανομή και η ένταξή τους στις τάξεις ανάλογα με τη χρονολογική τους ηλικία, δεδομένου ότι δεν υπήρχαν συνοδευτικά στοιχεία φοίτησης. Αντικειμενικοί εκπαιδευτικοί λόγοι (αδυναμία παρακολούθησης των μαθημάτων λόγω σοβαρότατων ελλείψεων) μας επέβαλαν τη δημιουργία Τάξης Υποδοχής, όπου οι μαθητές-τριες θα διδάσκονταν εντατικά, βασικά στοιχεία, κυρίως της Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Πρόγραμμα
        Στην Τ.Υ. φοιτούν 19 παιδιά που συνήθως δεν απουσιάζουν αδικαιολόγητα. Το μάθημα γίνεται τις τρεις πρώτες διδακτικές ώρες και τις υπόλοιπες επιστρέφουν στις τάξεις τους όπου παρακολουθούν κανονικά το υπόλοιπο πρόγραμμα.
        Τις δύο πρώτες ώρες διδάσκονται το μάθημα της Γλώσσας, χωρισμένοι σε δύο επίπεδα:
α΄ επίπεδο
: (10 παιδιά) Διδάσκονται  βασικά γλωσσικά στοιχεία.
β΄ επίπεδο
: (9 παιδιά) Επεξεργασία της γλώσσας σε βάθος  με σκοπό να τελειοποιηθεί η χρήση της από τα παιδιά.
   
     Στα Μαθηματικά ακολουθείται ενιαίο πρόγραμμα για όλα τα παιδιά.

Αποτελέσματα
        Η συνεχής φοίτηση αποδεικνύει ότι η μαθητική διαρροή είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Τα παιδιά μένουν στο σχολείο και δεν το εγκαταλείπουν. Η ένταξη στη σχολική ζωή γίνεται κανονικά και η συμπεριφορά τους  χαρακτηρίζεται από την υιοθέτηση των σχολικών κανόνων.Το α΄ επίπεδο των παιδιών στη Γλώσσα γράφει και διαβάζει απλές προτάσεις, ενώ το β΄ επίπεδο γράφει και διαβάζει ικανοποιητικά κάθε επίπεδο της Γλώσσας. Στα Μαθηματικά τα παιδιά μαθαίνουν με ιδιαίτερη ευκολία τις πράξεις και γενικές μαθηματικές δομές.

Παρατηρήσεις
   
     Για την καλύτερη ένταξη των μαθητών-τριών του οικισμού  Αγίας Σοφίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, η σχολική μας μονάδα, με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, υπέβαλε τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις  της στους αρμόδιους φορείς υλοποίησης του έργου (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας Θεσσαλονίκης), από τους οποίους δυστυχώς δε λάβαμε καμία απάντηση είτε υιοθέτησης (!) είτε απόρριψης. 
Ακολούθως παραθέτουμε το σχετικό κείμενο:
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το κείμενο.


[1] Σχετικά: http://www.uoi.gr/ROMA