Πίσω Κατάλογος Επόμενο

 

"Υγεία ...  ό,τι καλύτερο!"

Αγωγή Υγείας

Σχ. έτος 1997-98

τάξη: Β΄2

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Βλάχου

Σύντομη περιγραφή

     Η αφορμή για το πρόγραμμα αυτό δόθηκε από το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος με θέμα "Φροντίζουμε για την υγεία μας". Σε συνδυασμό με την πρόταση να αναλάβει η τάξη να παρουσιάσει ένα μικρό αφιέρωμα για  την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας τα παιδιά δέχτηκαν με ενθουσιασμό να ασχοληθούν με το θέμα.

 Στόχοι 

Να κατανοήσουν τη μεγάλη αξία της υγείας για την ευτυχία του ανθρώπου.

Να συνειδητοποιήσουν την πολυπλοκότητα των παραγόντων που συντελούν στην καλή υγεία και να αποκτήσουν μια ολιστική θεώρηση στο ζήτημα της υγείας.

Να αντιληφθούν την αξία της σωστής διατροφής για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού.

Να συνειδητοποιήσουν την αξία της πρόληψης έναντι της θεραπείας, ειδικότερα της πρόληψης των παιδικών ατυχημάτων, ώστε να μπορούν να προφυλάσσονται καλύτερα και να μην εκθέτουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο.

 Περιεχόμενο

Η συνθετική εργασία περιελάμβανε πληροφορίες για τα εξής θέματα:

1.Τι είναι η υγεία; Ποια είναι η αξία της;  2.  Μυθολογία - Ιστορία:  Ο θεός Ασκληπιός  -  Η θεά Υγεία  -  Ο Ιπποκράτης

2. Συντελεστές για καλή υγεία:  Ο ήλιος κι ο αέρας - Η σωματική άσκηση -  Η καθαριότητα του περιβάλλοντος -  Η καθαριότητα του σώματος -  Η καθαριότητα του στόματος -  Κατάλληλα ρούχα

3.Διατροφή : Νερό, το Α και το Ω της ζωής - Τροφές γεμάτες ενέργεια - Τα μεταλλικά στοιχεία - Οι βιταμίνες - Τι πρέπει να τρώει ένα παιδί καθημερινά;  - Απόφευγε το πολύ αλάτι - Απόφευγε την πολλή ζάχαρη

4.Ασθένειες της παιδικής ηλικίας -  Ενέσεις  -  Χάπια και σιρόπια

5.Πρόληψη ατυχημάτων: Πώς θα προλάβεις τα ατυχήματα - Πρόλαβε τα ατυχήματα στο σπίτι - Τι θα κάνεις, αν συμβεί το ατύχημα - Πρόσεχε κάνοντας ποδήλατο

 Τρόπος εργασίας

     Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος συζητήθηκαν οι παράγοντες που συντελούν στην καλή υγεία, καταγράφηκαν στον πίνακα και κάθε παιδί της κάθε ομάδας ανέλαβε να συγκεντρώσει εικόνες και πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα. 

Αφού συγκεντρώθηκε το υλικό της κάθε ομάδας, ο/η κάθε μαθητής/τρια διάβαζε στα υπόλοιπα μέλη το θέμα και τις πληροφορίες που είχε συλλέξει. Όλοι μαζί αποφάσιζαν ποιες πληροφορίες θα κρατούσαν για την παρουσίαση. Στις άγνωστες λέξεις ή φράσεις είχαν τη βοήθεια της δασκάλας τους.

     Μετά από τον τελικό έλεγχο των επιλεγμένων πληροφοριών από τη δασκάλα, γινόταν η επιλογή της κατάλληλης εικόνας που θα συνόδευε το κείμενο. Οι εργασίες αυτές αναρτήθηκαν στα ταμπλό του σχολείου, ώστε να διαβαστούν από τα άλλα παιδιά.

     Το πρόγραμμα αυτό συνοδεύτηκε από το θεατρικό έργο "Ο χορός των βιταμινών" και την παράσταση κουκλοθέατρου με θέμα την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας που παρουσιάστηκε από τα ίδια παιδιά την ομώνυμη ημέρα. Με τη λήξη της εκδήλωσης μοιράστηκαν φρούτα σε όλα τα παιδιά που την παρακολούθησαν.

 Επιστημονική στήριξη

     Μετά από πρόσκληση  επισκέφθηκε τα παιδιά στην τάξη μια οδοντίατρος, η οποία έδειξε πώς να βουρτσίζουν τα δόντια τους. Κάθε παιδί είχε μαζί του τη δική του οδοντόβουρτσα. Επίσης μίλησε για τους εχθρούς της υγείας των δοντιών. Είχε φορέσει την ιατρική ποδιά και είχε μαζί της μερικά εργαλεία, ώστε να εξοικειωθούν και να μη φοβούνται πια κατά την επίσκεψη τους στον/στην οδοντίατρο.

 Τι απέγινε

     Ακολούθησε η σύνθεση των επιμέρους εργασιών και η βιβλιοδεσία τους, ενώ δόθηκε από ένα αντίτυπο σε κάθε παιδί. 

 

Πίσω Κατάλογος Επόμενο


Αρχική Σελίδα Περιεχόμενα