|
|
|
|
Τοπική Ιστορία |
Σχ. έτος 1996-97 |
|
τάξη: Ε΄2 |
||
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σαλονικίδης Γιάννης |
||
Σύντομη περιγραφή |
||
Μέσα στα πλαίσια του μαθήματος της
Τοπικής Ιστορίας, μια 8μελής ομάδα
μαθητών
της Ε΄2 τάξης ανέλαβε να ολοκληρώσει μια εργασία με θέμα "Τα
τείχη της Θεσσαλονίκης". |
Τοπική Ιστορία |
Σχ. έτος 1998-99 |
|||||
τάξη: Ε΄2 |
||||||
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σαλονικίδης Γιάννης |
||||||
Σύντομη περιγραφή |
||||||
Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Ιστορίας
και των Θρησκευτικών. Τα παιδιά της
τάξης χωρίστηκαν σε 5 ομάδες
και σε κάθε ομάδα ανατέθηκε από ένα
θέμα για διερεύνηση και επεξεργασία.
Τα θέματα ήταν: "Λευκός Πύργος",
"Ρωμαϊκά
μνημεία", "Βυζαντινές
εκκλησίες", "Άγιος Δημήτριος",
"Τα τείχη". |
Σχ. έτος |
|
τάξη: Γ΄2 |
|
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Βλάχου |
|
Σύντομη περιγραφή |
|
Η
συνθετική εργασία περιλαμβάνει
πληροφορίες για τα εξής θέματα:
Παροιμίες: Ορισμός και σχόλια -
Παροιμίες που συγκέντρωσαν τα παιδιά Πώς προέκυψε Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος που είχε ως θέμα "Τι μας άφησαν οι παλιότεροι", τα παιδιά προθυμοποιήθηκαν να συγκεντρώσουν υλικό από τους γονείς τους, τους παππούδες και τις γιαγιάδες και άλλους συγγενείς, καθώς και από διάφορα βιβλία. Η διασκέδαση που προσφέρουν τα αινίγματα στις παρέες των παιδιών σε όλες τις ηλικίες έδωσε πρόσφορο έδαφος για αναζήτηση καθώς και οι παροιμίες που με το λιτό δωρικό ύφος μιλούν πολύ εύγλωττα για τη λαϊκή σοφία. Κύριοι στόχοι
Να
έρθουν σε επαφή με ένα κομμάτι της
πλούσιας ελληνικής μας παράδοσης. Τρόπος εργασίας
Μετά από την απόφαση για τη συγκέντρωση
προφορικού και γραπτού υλικού
δόθηκε μεγάλο χρονικό διάστημα για την
εξεύρεσή του. Σκόπιμα παρατάθηκε μετά
τις δεκαπενθήμερες διακοπές, ώστε τα
παιδιά να μπορέσουν να επισκεφθούν το
χωριό της καταγωγής των γονιών τους, να
έρθουν σε επαφή με συγγενείς για τη
συλλογή του υλικού τους. Τι απέγινε Ακολούθησε η καταγραφή τους σε Η/Υ από τη δασκάλα της τάξης και, κατόπιν συμφωνίας με τους γονείς για το κόστος των αντιτύπων, μοιράστηκε σε αντίτυπα στα παιδιά. |