Πίσω Κατάλογος Επόμενο

 

"Επίσκεψη στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης"
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Σχ. έτος 2001-2002
Σχ. έτος 2002-2003

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Άριστη:

Σαλονικίδης Γιάννης - Σολακίδης Γιάννης
Ξουβερούδη Άννα - Μουρατίδου Μαίρη - Σολακίδης Γιάννης

Πολύ καλή:

τάξη:

Μέτρια:

ΣΤ1΄-ΣΤ΄2 (01-02)
Γ1΄-Γ΄2 -Γ΄3 (02-03)

Χμ...:

Αξιολόγηση: (01-02) (02-03)

Μην πάτε!:

 

Σύντομη περιγραφή

Την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2003, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος Το Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης (είσοδος)επίσκεψης παρασκηνίων "Σας έχουμε στη μπούκα!!!" (διοργάνωση Κ.Θ.Β.Ε.), επισκέφτηκαν το Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης τα τρία τμήματα της Γ΄ τάξης του σχολείου μας. Να αναφέρουμε ότι το ίδιο πρόγραμμα είχαν παρακολουθήσει πέρυσι τα δύο τμήματα της ΣΤ΄ τάξης.

Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι η γνωριμία των παιδιών με την αθέατη πλευρά της δημιουργίας μιας θεατρικής παράστασης, καθώς και με τη λειτουργία των μηχανισμών της σκηνής.

Την ξενάγησή μας ανέλαβαν οι κυρίες Μαρίνα Γκούμλα και Μαρία Τσιτρούδη.

Οι κες Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα και Ράνια Υφαντίδου μας ξεναγούν.

Η σκηνή του θεάτρου.

Ξεκινήσαμε από το χώρο προετοιμασίας των ηθοποιών, τα καμαρίνια. Περιπλανηθήκαμε στους διαδρόμους του κτιρίου. Οι τοίχοι ήταν γεμάτοι από μεγάλες φωτογραφίες γνωστών πρωταγωνιστών από παραστάσεις που δόθηκαν παλιότερα στο ιστορικό αυτό θέατρο. Συνεχίσαμε στο χώρο πίσω από την κύρια σκηνή του θεάτρου, δηλαδή στα Το "κέντρο ελέγχου" της θεατρικής σκηνής" παρασκήνια. Οι δύο ξεναγοί μας αφιέρωσαν αρκετό χρόνο για να μας εξηγήσουν τις ονομασίες και τον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων αντικειμένων και μηχανισμών που βρίσκονταν εκεί. Έτσι μάθαμε τι είναι η αυλαία, η μπούκα, τα παρασκήνια, οι κουίντες, η σχάρα, τα σταγκόνια. (αν θέλετε να μάθετε τι είναι όλα αυτά κάντε κλικ εδώ!)
Ταυτόχρονα ο μηχανικός σκηνής και ένας τεχνίτης του θεάτρου μας έδειχναν στην πράξη πώς γίνεται π.χ. η αλλαγή των σκηνικών, η μεταφορά των αντικειμένων, το άνοιγμα και το κλείσιμο της αυλαίας κλπ. 
Με την ευκαιρία αυτή διαπιστώσαμε ότι μια θεατρική παράσταση δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί μόνο με τους ηθοποιούς. Στα παρασκήνια υπάρχει μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων των οποίων η συμβολή στη θεατρική παράσταση είναι καθοριστική, όπως ο διευθυντής σκηνής, οι ηχολήπτες, οι τεχνικοί, ο μηχανικός σκηνής, ο φροντιστής, οι ενδύτριες κ.ά.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε στη σκηνή του θεάτρου. Για πρώτη φορά τα παιδιά είχαν τη μοναδική εμπειρία να δουν αυτό το πανέμορφο θέατρο έτσι όπως το βλέπουν οι ηθοποιοί όταν έχουν παράσταση. Στο σημείο αυτό η ξενάγησή μας διακόπηκε από ένα "αναπάντεχο" γεγονός. Δύο ηθοποιοί εμφανίστηκαν  και μας ζήτησαν να
Η κα Χριστίνα Χατζηβασιλείου δίνει οδηγίες στους τεχνικούς ...όμως δε γίνονται όλα όπως πρέπει!κατεβούμε από τη σκηνή, προκειμένου να ξεκινήσουν πρόβα (αργότερα μάθαμε ότι η διακοπή αυτή αποτελούσε μέρος του προγράμματοςΗ ηθοποιός κα Χριστίνα Χατζηβασιλείου κατά τη διάρκεια της πρόβας.). Έτσι καθίσαμε στα καθίσματα για να παρακολουθήσουμε την πρόβα. Όμως κατά τη διάρκεια της πρόβας συνέβησαν διάφορα απρόοπτα, όπως λανθασμένες αλλαγές σκηνικών, λάθη στο φωτισμό, στα ηχητικά εφέ κλπ. Με αυτόν τον "έμμεσο" τρόπο τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα τους θεατρικούς μηχανισμούς αλλά και τη σημασία που έχει ο σωστός συντονισμός όλων των συντελεστών μιας θεατρικής παράστασης. Πάντως στο τέλος της πρόβας οι δύο ηθοποιοί εισέπραξαν τα θερμά χειροκροτήματα όλων μας.
Η επίσκεψη αυτή ήταν πραγματικά πολύ αποδοτική. Τα παιδιά απέκτησαν πολλές ειδικές γνώσεις για το θέατρο και τους ανθρώπους του. Επιπλέον ο τρόπος που διοργανώθηκε το πρόγραμμα αυτό από το ΚΒΘΕ είχε σαν αποτέλεσμα να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον και η προσοχή των παιδιών  καθ' όλη τη διάρκειά του. Εξάλλου οι εντυπώσεις των παιδιών από την επίσκεψη το αποδεικνύουν. 

Δύο μειονεκτήματα στην όλη οργάνωση:

Η ύπαρξη εισιτηρίου εισόδου για τους μαθητές (κάτι που δεν υπήρχε στο ίδιο περυσινό πρόγραμμα)
Άραγε ποια έξοδα, για το Βασιλικό θέατρο, καλύπτει αυτό το εισιτήριο και έτσι προάγεται ο
σκοπός αυτού του προγράμματος που είναι – σύμφωνα με τους διοργανωτές - η γνωριμία των παιδιών με την αθέατη πλευρά της δημιουργίας μιας θεατρικής παράστασης;

Ο ασφυκτικός έλεγχος στον αριθμό των μαθητών ( 58 παιδάκια όλα κι όλα και τα μέτρησαν δυο φορές και χωρίς διακριτικότητα!!! )

κάντε κλικ εδώ για να δείτε τι έγραψαν τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης για την επίσκεψη!
κάντε κλικ εδώ για να δείτε τι έγραψαν τα παιδιά της Γ΄ τάξης για την επίσκεψη!


Αρχική Σελίδα Περιεχόμενα