ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ Α. Εισηγητής του προγράμματος: Τάσος Ανδριανόπουλος Δάσκαλος Β. Τίτλος: "Δομή και λειτουργία του αγροοικοσυστήματος της περιοχής μου" Ποτάμια - πηγάδια - ρέματα - χλωρίδα - πανίδα Γ. Διαδικασίες Σκοπός Να γνωρίσουν οι μαθητές την περιοχή τους ,διαφορετικά, και να την αγαπήσουν μέσα απ' αυτή τη σχέση τους με τη φύση. Στόχοι
Εννοιολογικό πλαίσιο Θα κινηθούμε μεταξύ των εννοιών αγροοικοσύστημα και επιφανειακοί υδάτινοι πόροι. Μεθοδολογία Επισκέψεις και μελέτη του πεδίου. Μέθοδος project Παρουσίαση φωτογραφιών και διαφανειών. Επίσκεψη δικτυακών τόπων σχετικών με τις έννοιες. Πλάνο εργασιών και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών Διάρκεια υλοποίησης του Προγράμματος 5 μήνες. Χωρισμός των μαθητών/ριων σε ομάδες και καταμερισμός εργασιών ανά ομάδα:
Παρουσίαση /Διάχυση του προγράμματος
|
|
Βήμα 1ο Μοιράζουμε ένα ερωτηματολόγιο σε όλους τους μαθητές μας .Τις πληροφορίες τους θα τις πάρουν από την οικογένειά τους και από την γιαγιά και τον παππού αν υπάρχουν.
Βήμα 2ο
Επιστρέφεται το ερωτηματολόγιο συμπληρωμένο στον συγκεκριμένο χρόνο επιστροφής
του. Ανακοινώνεται στην τάξη, από κάθε ομάδα και ξεκινάμε τον προγραμματισμό των
επισκέψεών μας, για την γνωριμία και την μελέτη αυτών που έχουμε γράψει. Εδώ
βρίσκεται και ο πυρήνας του προγράμματος ,γιατί κάθε ομάδα πρέπει να κάνει ,ό,τι
τις έχει ανατεθεί. Φτιάχνουν σχεδιαγράμματα των ποταμών ,των ρεμάτων -πριν και
Βήμα 3ο Εμφάνιση των φωτογραφιών ,για διαφάνειες, για την παρουσίαση (power point) και για την λειτουργία της έκθεσης. Συγκέντρωση όλου του υλικού και αξιολόγησή του. Δημιουργία μακέτας (με πηλό ή πλαστελίνες), και ζωγραφική με ό,τι έκανε περισσότερη εντύπωση σε κάθε ομάδα. Δείχνουμε σε κάθε ομάδα μια φωτογραφία απ' το υλικό μας, κρυμμένη στο μισό της μέρος, και της ζητάμε να μας ζωγραφίσει την υπόλοιπη μισή. Στην άλλη ομάδα την άλλη μισή που είχαμε κρύψει στην προηγούμενη.
Βήμα 4ο Παρουσιάζουμε την εργασία μας στο σχολείο με την ευκαιρία κάποιου σχετικού εορτασμού, με παρουσίαση project, λειτουργώντας παράλληλα και έκθεση φωτογραφίας, ζωγραφικής, χειροτεχνίας και έκθεση βιβλίου οικολογικού περιεχομένου. |
|
Αξιολόγηση
Στο τέλος κι αφού η ένταση θα έχει κοπάσει μπορούμε να αξιολογήσουμε την εργασία
μας. Συζητώντας οι ομάδες μεταξύ τους θα αξιολογήσουν το επίπεδο της συμμετοχής
τους, την υπευθυνότητα, την ανάπτυξη των φιλικών τους σχέσεων και την απόκτηση
παραπάνω γνώσεων,για την περιοχή τους, που θα τους βοηθήσει να την αγαπήσουν
περισσότερο. |
|