Πίσω Κατάλογος Επόμενο

"Ταξίδια στην Ελλάδα"

(των μαθητών και μαθητριών της Δ1΄ τάξης )

Μάιος 2009

Αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν το εξής:

Να χρησιμοποιήσουμε όσο πιο πολλές λέξεις μπορούσαμε από τον παρακάτω πίνακα για να φτιάξουμε ένα περιγραφικό κείμενο που δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τις 100 λέξεις!

Για κάθε λέξη παίρναμε 2 βαθμούς, αλλά αν τη χρησιμοποιούσαμε λανθασμένα χάναμε 1 βαθμό. Επίσης χάναμε βαθμούς εάν ξεπερνούσαμε τις 100 λέξεις (1 βαθμό για κάθε δύο λέξεις)...

Να μερικά από τα κείμενά μας!

ουσιαστικά επίθετα - μετοχές ρήματα επιρρήματα
τελειότητα φρέσκος περικλείω ακυβέρνητα
ακρωτήριο σφοδρός μεταδίδω απαλά
στόκος σκεπασμένος ενθαρρύνω μπροστά
κάβος κουρνιασμένος ανυψώνομαι ανάμεσα
κίονες φρικτός εποπτεύω σχεδόν
αρώματα βαθυγάλαζος αφρίζω αμυδρά

Της Γεωργίας Χάμπογλου

"Μια εκδρομή στη θάλασσα"

Μια Κυριακή σηκωθήκαμε και αποφασίσαμε να πάμε όλοι μαζί στο εξοχικό μας στη Χαλκιδική.

Μόλις φτάσαμε ο βαθυγάλαζος (+2) ουρανός, ο φρέσκος (+2) άνεμος και τα υπέροχα αρώματα (+2) μας πλημμύρισαν ευχαρίστηση.

Όταν φτάσαμε στο εξοχικό βγήκα στο μπαλκόνι και το πρώτο που είδα ήταν η απέραντη θάλασσα και πάνω στον κάβο (+2) χτισμένο ένα πανέμορφο ακρωτήρι (-1) με κίονες (+2).

Στο βάθος αμυδρά (+2) φαίνονταν τα νησιά να πλέουν ακυβέρνητα (+2).

Μα η θάλασσα άρχισε να αφρίζει (+2), ανυψώνονταν (+2) μεγάλα κύματα και η τελειότητα (+2) των εικόνων στη στιγμή χάλασε.

Σύνολο λέξεων: 81

Λέξεις από τον πίνακα: 11 από τις 24

Βαθμολογία: 19

Της Αλεξάνδρας Μαυροπούλου

"Αγναντεύοντας το τοπίο"

Η τελειότητα (+2) του τοπίου είναι απερίγραπτη. Ο ήλιος ανυψώνεται (+2) αμυδρά (+2) πίσω απ' το βουνό. Στο ακρωτήριο (+2) ο φάρος σταμάτησε να αναβοσβήνει. Ο σφοδρός (+2) αέρας έδωσε τη θέση του στο φρέσκο (+2) αεράκι. Αρώματα (+2) πλημμυρίζουν τη φύση.

Τα καΐκια, που είχαν δεθεί στον κάβο (+2) για να μην θαλασσοδέρνονται ακυβέρνητα (+2), σιγά σιγά ξεχύνονται πάλι. Πλέουν απαλά (+2), σχεδόν (+2) το ένα πίσω από το άλλο σε μια νοητή γραμμή. Σε λίγο διακρίνονται αμυδρά πίσω από το ακρωτήρι.

Η επιστροφή θα αργήσει. Θα περιμένουμε κουρνιασμένοι (+2) στο λιμάνι για να τους ενθαρρύνουμε (+2) σε περίπτωση που η ψαριά δεν θα έχει πάει καλά.

Σύνολο λέξεων: 95

Λέξεις από τον πίνακα: 13 από τις 24

Βαθμολογία: 26

Του Φώτη Μανούκα

"Το ακρωτήριο"

Στο ακρωτήριο (+2) άφριζαν (+2) τα βαθυγάλαζα (+2) κύματα. Σφοδρός (+2) άνεμος ανύψωνε (+2) τα πλοία από τη θάλασσα και τα έριχνε ακυβέρνητα (+2) στον κάβο.

Τα πουλιά κούρνιαζαν (+2) φοβισμένα ανάμεσα (+2) στους κίονες (+2) του αρχαίου ναού, που βρίσκονταν δίπλα στο ακρωτήρι.

Μπορούσες να αισθανθείς όλα τα αρώματα (+2)της φύσης και να νιώσεις την τελειότητά (+2) της. Το φεγγάρι φώτιζε αμυδρά (+2), καθώς ξεπρόβαλλε ανάμεσα στα μαύρα σύννεφα.
Οι άνθρωποι σκεπασμένοι (+2) με βαριά ρούχα, επόπτευαν (+2) τριγύρω την περιοχή αυτού του άγριου τόπου. Η καταιγίδα που ξέσπασε ήταν σφοδρή.

Άρωμα φρεσκοκομμένου καπνού έρχονταν μπροστά (+2) μας από την πίπα του καπετάνιου, καθώς ακούγαμε τα νέα που μετέδιδε (+2) το ραδιόφωνο για την καταιγίδα.

Σύνολο λέξεων: 101

Λέξεις από τον πίνακα: 16 από τις 24

Βαθμολογία: 31

Της Δώρας Μανάκου

"Ένα απόγευμα στην παραλία"

Πήγαμε με την ξαδέρφη μου στην παραλία. Ο φρέσκος (+2) αέρας μετέδιδε (+2) ένα απαλό (-1 είναι επίθετο εδώ) άρωμα (+2) αρμύρας. Ενθάρρυνα (+2) την ξαδέρφη μου να πάμε πέρα στο ακρωτήρι (+2). Ένας μικρός γλάρος ανυψώνονταν (+2) στον βαθυγάλαζο (+2) ουρανό. Τον βλέπαμε αμυδρά (+2) να απομακρύνεται ανάμεσα (+2) στα σύννεφα.
Δίπλα μας μια μικρή βαρκούλα ακυβέρνητη (+2) έκανε τα κύματα να αφρίζουν (+2) πάνω της.

Ξαφνικά ένας σφοδρός (+2) άνεμος σκέπασε την ακτή με φύκια. Εκείνη τη στιγμή ήρθε η μαμά μου. Είναι ο τέλειος «επόπτης» (-1 θέλαμε ρήμα) όλων των πράξεών μας. Μας πήρε και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, κάναμε μπάνιο και κουρνιάσαμε (+2) στα κρεβάτια μας μέχρι την ώρα του φαγητού.