Πίσω Κατάλογος Επόμενο

 

"Παιχνίδια στη μικρή αυλή μας"

Σχ. έτος  1998-99

τάξη: Γ΄1

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σολακίδης Γιάννης

Σύντομη περιγραφή

     Ο περιορισμός του ζωτικού χώρου  της αυλής του σχολείου μας σ’ ένα πολύ μικρό τμήμα της, λόγω εργασιών για την ανοικοδόμηση νέου διδακτηρίου, ήταν ο κύριος λόγος για να ξεκινήσουμε αυτή την εργασία.
     Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν να προβληματιστούν οι μαθητές και να βρουν τρόπους δημιουργικής ενασχόλησης και παιχνίδια για το χρόνο των διαλειμμάτων, στον περιορισμένο χώρο της αυλής του σχολείου. 
     Αρχικά το πρόβλημα της αυλής μεταφέρθηκε στην τάξη και συζητήθηκε, ενώ τα παιδιά ανέλαβαν την έρευνα και συγκέντρωση υλικού σχετικού με το θέμα. Τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίας, με ενδεικτικές ερωτήσεις, και έτσι άρχισαν σε πρώτη φάση να καταγράφουν παιχνίδια που γνώριζαν τα ίδια. Σε δεύτερη φάση παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς τους και σε τρίτη φάση παιχνίδια του παππού και της γιαγιάς.
     Για τη συγκέντρωση του υλικού της δεύτερης και τρίτης φάσης οι μικροίΠαιχνίδια στη μικρή αυλή μας μαθητές έγιναν δημοσιογράφοι, παίρνοντας τις πρώτες πληροφορίες από τους γονείς τους και κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα από τον παππού και τη γιαγιά τους. Στο τέλος ομαδοποιήσαμε το υλικό όλων των φάσεων, βγάλαμε συμπεράσματα για τα παιχνίδια από γενιά σε γενιά ή με το πέρασμα του χρόνου και καταλήξαμε σε προτάσεις για τη λύση του αρχικού προβλήματος.
     Όπως αναφέρθηκε παραπάνω τα παιδιά σύγκριναν τα παιχνίδια που γνωρίζουν αυτά  με τα παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς τους και με αυτά του παππού και της γιαγιάς και κατέληξαν σε ενδιαφέρουσες  διαπιστώσεις. Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις  αλλά και  τις προτιμήσεις τους προχώρησαν σε μια επιλογή παιχνιδιών τα οποία άρχισαν να παίζουν στην αυλή. Έτσι λύθηκε το πρόβλημα – που ήταν και αφορμή του περιβαλλοντικού προγράμματος.
     Τελικά τα παιδιά διαπίστωσαν τη διαχρονικότητα ορισμένων παιχνιδιών, αποσαφήνισαν κανόνες γνωστών τους  παιχνιδιών, συνεργάστηκαν μεταξύ τους για να μάθουν τα νέα παιχνίδια και να τα παίξουν. Όλα αυτά συνηγορούν στο ότι επιτεύχθηκαν οι στόχοι και οι σκοποί του προγράμματος.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ-ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ :
Για την παραπάνω περιβαλλοντική εργασία βραβεύτηκε το σχολείο μας από το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, στις 5 Ιουνίου 1999, για την καλύτερη Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία.
Περίληψη της παραπάνω εργασίας δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Περιβάλλον 2000 και παιδί»,τεύχος 2ο, σελίδα 31,1999, που εκδίδει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Β΄ Β΄ Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης και το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπ/σης.

 

Αν θέλετε να δείτε την εργασία μας κάντε κλικ εδώ


Αρχική Σελίδα Περιεχόμενα