Εργαστήρια δεξιοτήτων-Εργασία για το δάσος και τη χλωρίδα και πανίδα του της Δ’ τάξης

Το τμήμα Δ’1 ασχολήθηκε με το δάσος και τη χλωρίδα και πανίδα του. Τα παιδιά επισκέφθηκαν το δάσος του Σέιχ Σου, μάθαν να προσανατολίζονται, μάθαν πώς να ανάβουν φωτιά, να χτίζουν καλύβα, παίξανε το κυνήγι του χαμένου θησαυρού και ασχολήθηκαν με διάφορες δραστηριότητες. Μαρτυρίες των παιδιών:

«Μας έμαθαν πως όταν βλέπεις την πυξίδα πρέπει να είσαι ακίνητος και όπου είναι το βελάκι είναι ο Βοράς, δεξιά του είναι η Ανατολή, αριστερά η Δύση και πίσω ο Νότος . Στη συνέχεια προχωρήσαμε προς το δάσος και εκεί μας είπαν για τις αντιπυρικές ζώνες που κάθε χρόνο ο δήμος καθαρίζει το χώμα από δέντρα ή χόρτα κι έτσι αν ένα μέρος πάρει φωτιά το άλλο θα σωθεί.»(Β.Τ)

«Την Παρασκευή πήγαμε στο δάσος του Σέιχ Σου. Ήταν πολύ ωραία. Μου άρεσε γιατί είχε δέντρα όπως πεύκα, κυπαρίσσια και πολλά  λουλούδια μωβ, άσπρα, κίτρινα. Είχε και μανιτάρια όπως λέμε «μαγικά» στα παραμύθια.»

«Άκουσα πουλιά, είδα σκαντζόχοιρο και πολλά αδέσποτα σκυλιά. Είδα και φωλιές ζώων και αυγά πουλιών».

«Κάναμε και δραστηριότητες πολλές. Μάθαμε να προσανατολιζόμαστε, να φτιάχνουμε καλύβα για να προστατευτούμε, να ανάβουμε σε ασφαλή χώρο φωτιά. Φτιάξαμε και φωλιές για τα τραυματισμένα πουλιά».

«Παίξαμε  το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού και νίκησε η Α.!»

«Μου έκανε εντύπωση πόσο μεγάλο είναι , πόσο καθαρό αέρα έχει και πόσα πολλά δέντρα είχε εκεί. Σίγουρα θέλω να πάω ξανά!»

«Είδα μέλισσες και μυρμήγκια, μου έκανε εντύπωση πόση δροσιά είχε εκεί».

Στην επιστροφή τους κάναν ζωγραφιές, κατασκευές με κουκουνάρια και απάντησαν σε ερωτηματολόγια διερεύνησης. Στη συνέχεια στο εργαστήριο Πληροφορικής, δημιούργησαν μια παρουσίαση στο PowerPoint με θέματα σχετικά με την χλωρίδα και πανίδα του δάσους, τους κινδύνους που το απειλούν και την προστασία του. Επίσης εξασκήθηκαν σε δεξιότητες παρουσίασης σε κοινό με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Πληροφορικής και της δασκάλας τους.