Παραδοσιακά παιχνίδια – Σύγχρονα παιχνίδια

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αντωνίου Νικόλαος, Αλεξανδρίδης Σωτήρης

ΤΑΞΗ : Γ1 – Γ2   

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ : 49

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το εκπαιδευτικό  πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2015 και ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2016.

 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε, γιατί διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά ζουν σε μια αστική περιοχή και δεν παίζουν σε υπαίθριους χώρους, δεν γνωρίζουν ομαδικά παιχνίδια, είναι κλεισμένα συνήθως σε ένα δωμάτιο με μοναδική συντροφιά την τηλεόραση, τον  ηλεκτρονικό υπολογιστή, το κινητό ή το τάμπλετ, είναι απομονωμένα και γνωρίζουν ελάχιστα από την πολιτιστική κληρονομιά των παραδοσιακών μας παιχνιδιών.

ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

Αρχαία παιχνίδια ? Παραδοσιακά παιχνίδια ? Σύγχρονα παιχνίδια – Κατασκευή παιχνιδιών

Παρουσίαση παιχνιδιών – Αναβίωση παραδοσιακών παιχνιδιών

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Να φέρει σε επαφή τους μαθητές / τριες με το παραδοσιακό παιχνίδι και να κρατήσει ζωντανές τις παραδόσεις του λαού μας και να μάθουν με ποια παιχνίδια μεγάλωσαν οι γονείς τους, οι παππούδες τους και οι γιαγιάδες τους, αλλά και οι παλιότεροι.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Να καταλάβουν ότι το παιχνίδι ατομικό ή ομαδικό είναι διαχρονικό
  • Να μάθουν κανόνες παιχνιδιών
  • Να σεβαστούν τη συνέχεια της κληρονομιάς
  • Να κοινωνικοποιηθούν μέσα από το παιχνίδι
  • Να βρουν τρόπους δημιουργικής ενασχόλησης και παιχνίδια (πέρα απ? τα γνωστά) για το χρόνο των διαλειμμάτων
  • Να γνωρίσουν τα παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς τους, οι παππούδες τους και οι γιαγιάδες τους στα παλιότερα χρόνια και τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονταν τα παιχνίδια
  • Να αποκτήσουν δεξιότητες μέσα από την κατασκευή τέτοιων παιχνιδιών
  • Να συλλέξουν υλικό από βιβλία και από το διαδίκτυο
  • Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας
  • Να χαρούν και να ψυχαγωγηθούν μέσα από το παιχνίδι

 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 Καταιγισμός ιδεών σχετικά με το τι γνωρίζουν τα παιδιά και με το τι θέλουν να μάθουν για το θέμα

  • Συλλογή υλικού από διάφορα βιβλία και περιοδικά
  • Φωτογράφηση
  • Δραματοποιήσεις, εικαστική έκφραση
  • Φύλλα εργασίας
  • Μέθοδος project

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι στόχοι και σκοποί του προγράμματος επιτεύχθηκαν. Τα παιδιά δέθηκαν μεταξύ τους, έμαθαν να παίζουν παιχνίδια με τους συμμαθητές τους. Γνώρισαν αρκετά παλιά ξεχασμένα παιχνίδια και κατασκεύασαν μερικά από αυτά. Εξερεύνησαν τον εαυτό τους και τους άλλους μέσα από μία απολαυστική, διασκεδαστική και δημιουργική διαδικασία.